Rabu, 7 Mei 2008

Khir Toyo kata : Mudah Berjanji, Mudah Lagi Memungkirinya


Salam,

Hari ini saya membaca tulisan Dr Khir Toyo tentang pengumuman Tan Sri Khalid yang Kerajaan Selangor belum dapat menunaikan janji untuk menurunkan cukai pintu sepertimana yang dijanjikan dalam manifesto Pilihanraya PKR.

Antara kenyataan beliau dalam tulisannya, "Sebenarnya pengurangan ini tidak memberi beban yang berat kepada kerajaan Selangor kerana ia hanya akan mengurangkan pendapatan sejumlah lebih kurang RM 170 juta setahun".

Satu perkara yang pelik, seandainya pengurangan cukai ini tidak membebankan kerajaan Selangor, mengapa Kerajaan pimpinan Dr Khir Toyo tidak pernah berusaha untuk menghadiahkan jumlah tersebut kepada rakyat Selangor yang sudah puluhan tahun memberikan kepercayaan kepada BN untuk memerintah Selangor? Mungkinkah ini satu bukti bahawa kerajaan pimpinannya tidak pernah peduli dengan kebajikan dan kepentingan rakyat Selangor?

Jangan jadi golongan yang disebut oleh wakil BN dalam sidang Parlimen semalam, waktu berkuasa tak ambil kisah, bila dah tak ada kuasa, baru sibuk nak tunjuk "concern"

http://www.drkhir.com/%20Tuesday, May 6, 2008

Mudah Berjanji, Mudah Lagi Memungkirinya

Assalamualaikum dan salam sejahtera para sahabat bloggers,

Sebenarnya tidak molek bagi saya menulis catatan ini kerana ramai yang berpandangan seseorang pemimpin atau kerajaan itu perlu diberi ruang dan peluang yang secukupnya untuk menunjukkan kemampuan memimpin - sekurang-kurangnya selama 100 hari.

Namun saya fikir, pengumuman terbaru oleh YAB Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim perlu diulas kerana ia merupakan satu isu yang serius. Pengumuman kerajaan negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat tidak akan menurunkan cukai pintu di rumah kediaman sebanyak 20% dan cukai premis komersial sebanyak 10% adalah sesuatu yang telah lama saya jangkakan. Artikel sepenuhnya

Tiada ulasan:

Catat Komen