Isnin, 21 Mei 2007

38 pelajar IPTA kena tindakan

JELI: Senarai pembabitan pelajar institusi pengajian tinggi awam (IPTA) yang menyokong parti pembangkang dengan berkempen secara aktif pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Machap dan Ijok diserahkan kepada Jawatankuasa Pemantau peringkat kementerian untuk diambil tindakan.

Berita Penuh Dari Berita Harian Selasa 22 Mei 2007

DPP Muar : Inilah hasil keterbukaan kerajaan dalam usaha melahirkan pelajar yang kreatif dan matang. Halangan-halangan seperti ini merupakan perkara yang memberi sumbangan besar kepada kelesuan pelajar khususnya di IPT.

Seandainya mereka benar-benar ikhlas, mereka tidak sepatutnya mengambil tindakan kepada pelajar yang menyokong pembangkang semata-mata, namun tindakan yang sama juga turut perlu diambil kepada palajar yang menjadi alat kepada jentera BN. Namun apa pula tindakan kerajaan terhadap pelajar yang dari golongan ini???

Hasil dari kongkongan seperti ini, lahirlah pelajar-pelajar yang jumud, tidak ambil pusing apa jua isu nasional yang berlaku dengan alasan mereka tidak mampu melakukan apa-apa.

Yang peliknya, apabila masalah kelesuan pelajar ini di timbul dan war-warkan, mereka menyalahkan palajar kerana katanya tidak peka dengan perkembangan semasa dalam negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan