Khamis, 5 Julai 2007

Ceramah Perasmian PASTI oleh Ust Nasaruddin Tantawi Dapat Sambutan

Pada hari Khamis 5 Julai 2007, Jawatankuasa Bangunan Markas Al Takwa di Parit AMAL Jalan Jonid telah mengadakan program perasmian bangunannya berserta ceramah oleh Ust Nasruddin Hassan Tantawi. Program yang berlangsung bermula kira-kira jam 9.30 malam dengan bacaan Ayat-ayat suci Al-Quran oleh Ustaz Haji Ahmad Bin Shamsudin. Turut serta dalam program berkenaan adalah Naib Yang Di Pertua PAS Kawasan Muar, Dr Haji Muhammad Bin Taslim, Setiausaha dan beberapa orang Ahli Jawatankuasa PAS kawasan Muar.

Pengerusi pembangunan Markas dan PASTI Al-Taqwa, Ustaz Haji Hasbullah Bin Salleh dalam ucapan aluannya mengingatkan agar para ahli meletakkan PASTI sebagai pilihan pertama bagi memastikan agar seluruh generasi akan datang akan terpelihara.

Program perasmian tersebut turut diserikan dengan ceramah yang disampaikan oleh Tuan Haji Amin selaku Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor yang juga merangkap Timbalan Yang Di Pertua PAS Kawasan Muar. Antara lain beliau menyentuh isu jenayah yang melanda negara. Terbaru adalah laporan akhbar dalam Harian Metro bagaimana seorang anggota POLIS membuat laporan POLIS mengenai tindakan pegawai atasannya yang cuba menghalangnya dari meneruskan siasatan terhadap satu kes samun yang berlaku.

Ustaz Nasruddin Hassan pula antara lain dalam ceramahnya menyebut peri pentingnya kita semua memahami perbezaan erti menyumbang dan juga berkorban. Sebagai ahli sebuah gerakan Islam, pengorbanan dalam diri perlu dipertingkatkan dari semasa ke semasa oleh setiap individu bagi menjamin masyarakat yang lebih sihat pada masa yang akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan