Ahad, 5 Ogos 2007

Ghani di jangkiti penyakit Pak Lah?




Tempohari (Rabu, 1 Ogos 2007) DPPMuar mengucapkan terima kasih kepada TV3 yang telah menyiarkan masalah ancaman pencabulan di empangan Bekok. Hari ini (Isnin 6 Ogos 2007) TV3 menyiarkan temuramah dengan Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Osman tentang isu berkenaan. Sedihnya apabila Menteri Besar menyatakan bahawa beliau tidak maklum mengenai pencemaran yang telah berlaku di Empangan berkenaan.

Seandainya kita terima bahawa beliau tidak mempunyai maklumat tentang apa yang telah berlaku di Empangan Bekok, Persoalannya setelah hampir 2 tahun memorandum yang di serahkan kepada beliau berkenaan pencemaran di Empangan Semberong, apa tindakan beliau setakat ini? Walaupun ianya berlaku di dua empangan yang berbeza, namun isunya adalah sama, Penebangan Hutan, Penanaman Sawit, pencemaran air. Semua itu turut berlaku di Empangan Semberong, Bekok dan juga Machap.

Memorandum yang dihantar oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Johor 2 tahun lalu memberikan maklumat lengkap tentang lokasi, bentuk pencemaran dan gambar-gambar yang jelas menggambarkan apa yang berlaku di empangan-empangan berkenaan. Namun apa tindakan beliau? Mungkinkah Menteri Besar Johor juga telah di jangkiti virus el-tiduri yang dihidapi oleh Pak Lah?





Tiada ulasan:

Catat Ulasan