Rabu, 1 Ogos 2007

Sekitar Ceramah YB Salahuddin Ayiub

Klik gambar untuk melihat gambar-gambar lain


Ceramah YB Salahuddin Ayiub, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat pada malam tadi (Rabu 1 Ogos 2007) mendapat sambutan yang sangat baik. Khemah yang disediakan penuh, beberapa hamparan yang disediakan kepada para pendengar turut penuh. Disamping ramai yang berdiri di tepi-tepi jalan dan di halaman rumah-rumah berhampiran.

Kehadiran yang ramai dalam ceramah ini membuktikan bahawa PAS semakin mendapat tempat dihati rakyat. Dengan ditambah berbagai kelemahan kerajaan dan penderitaan akibat tekanan inflasi, masalah jenayah yang semakin berleluasa. Semua ini menjadikan PAS semakin diterima oleh masyarakat.

Antara lain saudara Salahuddin menyebut berkenaan dimanakah kedudukan kita sebagai rakyat Malaysia dan orang Melayu di sebuah negara setelah 50 tahun kita merdeka. Hasrat murni Tun Razak untuk menjadikan DEB sebagai satu dasar yang bakal membantu orang melayu khususnya akhirnya sekadar menjadi jambatan kepada segelintir golongan elit melayu untuk menambahkan kekayaan mereka semata-mata.

Beliau turut mempersembahkan petikan beberapa buah buku ilmiah terbitan IPT2 tempatan tentang senario ini yang membuktikan berlaku ketirisan dalam penyampaian DEB ini kepada masyarakat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan