Isnin, 10 Mac 2008

2 Doktor PAS Melangkah ke Dewan Undangan Negeri

Setelah berhempas pulas sejak sekian lama, hari ini PAS negeri Johor mencatat sejarah apabila berjaya menempatkan 2 wakilnya ke Dewan Undangan Negeri Johor. Dr Muhammad Taslim Dari N15 Maharani Dan Dr Syeikh Ibrahim dari N13 Sungai Abong diberikan mandat untuk mewakili pengundi di kawasan masing-masing dalam Pilihanraya kali ke 12 ini.

Kemenangan Dr Syeikh Ibrahim dengan majoriti yang agak besar iaitu lebih 1500 undi dan Dr Mohammad Taslim dengan majoriti 158 Undi agak mengejutkan semua pihak. Pilihanraya kali ini juga turut mencipta sejarah bagi Negeri Johor apabila muncul antara negeri yang lewat mengumumkan penubuhan kerajaan negeri.

Pengumuman Kemenangan Dr Syeikh Ibrahim di N13 Sungai Abong diumumkan kira-kira jam 10 malam. Tetapi kemenangan Dr Muhammad Taslim di N15 Maharani hanya diumumkan kira-kira jam 1 pagi. Walau apa pun, Setinggi-tinggi kesyukuran di panjatkan kepada Allah yang maha kuasa atas limpah kurnianya yang mengizinkan semua itu berlaku menurut perancanganNya.

Satu pengajaran kepada semua, khususnya pemimpin UMNO Johor agak menjadikan peristiwa penting ini satu iktibar untuk mereka tidak lagi mengucapkan ucapan-ucapan yang sombong dan bongkak kerana kuasa kita manusia sangat terbatas. Sedangkan kuasa Allah mengatasi segala-galanya. Masih terasa sakitnya hati ini bila membaca kenyataan-kenyataan sombong mereka "BN akan pastikan semua calon PAS hilang deposit", "Pembangkang tidak perlu bertanding di Johor", dan banyak lagi kenyataan-kenyataan lain yang menpunyak nada keangkuhan yang sama.

Sesungguhnya kita merancang, Allah juga merancang, namun Allah adalah sebaik-baik perancang. Kepada semua, maaf kerana belum dapat upload gambar-gambar waktu perisytiharan bersejarah itu, namun Insya Allah akan diusahakan dalam sedikit masa lagi.

1 ulasan:

  1. dulu mase pas menang kat senggarang.. hishamuddin cakap pembangkang menang cara pondan..
    tapi skang? speechless...
    tahniah kepade doktor mat n ibrahim di atas kejayaan mereka...
    PAS telah kembali ke daerah kelahirannya...
    harap dok mat n ibrahim dpt menjalankan tugasnye dengan baik, menangi hati rakyat.. jgn kire org tu org bn pkr atau dap.. bukan semua ahli umno akan pangkah BN bantu selagi leh bantu...
    ade cadangan utk dok mat n ibrahim.. ape kate buat pemeriksaan kesihatan percume untuk org ramai di kawasan memasing? sebulan sekali pon kire ok..kalo ade mase buat ler luor kawasan gak.. salah satu care nak menangi hati rakyat...sg balang tu kalo bekerja ngan lebih tekun.. insyaallah leh dpt gak..
    lagi satu harap dok mat n ibrahim bukan hanya menunggu org ramai dtg memberitahu masalah, kaji ape masalah org ramai... kalo kite tolong org.. insyaallah org akan tolong kite... jgn buat macam adun bn..hanya dok umah aje tanpe amek dulik hal org ramai.. pembantu dia pon same gak.. time air takde mase banjir aritu dia ke kl, ketua wanita umno ke rumah anak dia kat jb... dan harap semua penyokong PAS dpt berkerjasama menguatkanlagi PAS kat johor..
    usaha tangga kejayaan...

    BalasPadam